Persberichten

Nitro neemt PDFpen over en breidt productiviteit uit naar Mac-, iPhone- en iPad-gebruikers

28 juni 2021

Nitro Software Limited (ASX: NTO) ('Nitro' of het 'bedrijf'), een wereldwijd bedrijf dat zich bezighoudt met software voor documentproductiviteit en digitale transformatie in organisaties over de hele wereld, kondigt met genoegen de overname aan van PDFpen, een toonaangevend pakket PDF-productiviteitsapplicaties voor Mac, iPhone® en iPad®.

Hoogtepunten (USD tenzij anders vermeld)

• Nitro bereikt een bindende overeenkomst voor de overname van PDFpen, een suite van macOS, iPhone en iPad PDF-productiviteitstoepassingen voor Apple® desktop en mobiele apparaten, voor $6 miljoen in contanten.
  • De toevoeging van PDFpen betekent een strategische uitbreiding van het Nitro Productivity Platform en biedt productiviteitsoplossingen voor kenniswerkers overal en op vrijwel elk apparaat.
  • Nitro herbevestigt haar FY21 ARR, omzet en EBITDA guidance.
  • De voltooiing van de transactie wordt verwacht op of vóór 9 juli 2021.

De overname van PDFpen - Nitro's eerste overname sinds de succesvolle beursgang in december 2019 - breidt het krachtige platform van documentproductiviteitsoplossingen van het bedrijf uit, waardoor Nitro kenniswerkers in bedrijven over de hele wereld kan bedienen.
Het Nitro Productivity Platform ondersteunt al bepaalde belangrijke mobiele en tablet-gebruiksgevallen, waarbij eSigning beschikbaar is op elk apparaat met een webbrowser en Nitro Pro compatibel is met Microsoft Surface-apparaten. De toevoeging van PDFpen breidt native PDF-productiviteit uit naar Mac-, iPhone- en iPad-gebruikers overal ter wereld.

De uitbreiding van Nitro's Productivity Platform komt op een kritiek moment voor klanten, met de work-from-anywhere tailwinds aangedreven door de COVID-19 pandemie die de digitale transformatie versnelt, inclusief het gebruik van Mac en mobiele apparaten.

Nitro-klanten hebben nu productiviteitsoplossingen voor vrijwel elk apparaat en besturingssysteem - thuis, op kantoor, in het veld en onderweg.

Volgens de voorwaarden van de overname neemt Nitro de PDFpen-technologie over van het Amerikaanse Smile, Inc. voor $6 miljoen in contanten. De overname zal worden gefinancierd uit de bestaande kasreserves van de onderneming.

PDFpen biedt een uitgebreide ervaring met het bekijken, beoordelen en samenwerken van documenten, gecombineerd met krachtige bewerkingstools waarmee gebruikers PDF's kunnen ondertekenen, formulieren kunnen invullen, gevoelige informatie kunnen zoeken en redigeren, kunnen exporteren naar Microsoft Word, Excel en PowerPoint, en nog veel meer.

Sam Chandler, medeoprichter en Chief Executive Officer van Nitro, verklaarde: "PDFpen is de eerste overname sinds onze beursgang en vormt een belangrijke strategische mijlpaal voor Nitro. De toevoeging van Mac en mobiele mogelijkheden aan ons platform stelt ons beter in staat om bedrijven en particulieren op elk apparaat en besturingssysteem te bedienen in een tijd waarin digitale transformatie nog nooit zo relevant of urgent is geweest voor organisaties over de hele wereld. Het is een belangrijke stap voorwaarts in Nitro's visie om documentproductiviteit eenvoudig, krachtig en voor iedereen beschikbaar te maken."

Medeoprichter van Smile, Philip Goward, zegt hierover: "Wij hebben sterke wortels in de Mac-, iPad- en iPhone-platforms, en hebben onze tools gericht op intuïtiviteit en gebruiksgemak. De PDFpen-productfamilie zal een perfecte aanvulling zijn op het Nitro Productivity Platform, waardoor Nitro-klanten een nog breder scala aan productiviteitsoplossingen krijgen."

De transactie is onderworpen aan de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden, en verwacht wordt dat hieraan op of voor 9 juli 2021 zal worden voldaan.

FY2021 Vooruitzichten

Nitro herbevestigt haar FY2021 guidance:

• Eind ARR tussen $39 miljoen en $42 miljoen.
  • Inkomsten tussen $45 miljoen en $49 miljoen.
  • Operationeel EBITDA-verlies tussen $11 miljoen en $13 miljoen.

Na de overname behoudt Nitro aanzienlijke kasreserves, waardoor het bedrijf de flexibiliteit heeft om andere gerichte, waardeverhogende acquisities na te streven.
Einde

Goedgekeurd voor vrijgave aan de ASX door de Raad van Bestuur.

Beleggers

Kurt Johnson

Nitro

kurt.johnson@gonitro.com

Ana Sirbu

Nitro

ana.sirbu@gonitro.com

Brett Ward

Cato & Clive

Brett@catoandclive.com

Over Nitro

Nitro is een wereldwijd softwarebedrijf voor documentproductiviteit dat digitale transformatie stimuleert in organisaties over de hele wereld in verschillende sectoren. De kernoplossing van het bedrijf, de Nitro Productivity Suite™, biedt klanten geïntegreerde tools voor PDF-productiviteit, e-handtekeningen en business intelligence (BI) via een horizontale, SaaS- en desktopsoftwaresuite. De software-oplossing van Nitro is zeer schaalbaar en levert zowel aan grote multinationals en overheidsinstellingen als aan kleine bedrijven en individuele gebruikers. Nitro heeft meer dan 2,6 miljoen licenties verkocht, en 11,700 zakelijke klanten in 154 landen over de hele wereld, waaronder meer dan 68% van de Fortune 500 en drie van de Fortune 10. Nitro heeft zijn hoofdkantoor in San Francisco en kantoren in Dublin, Londen en Melbourne.

Ga voor meer informatie over Nitro naar:

Website: https://www.gonitro.com/

Investeerders: https://ir.gonitro.com/Investor-Centre/

Toekomstgerichte verklaringen

Dit ASX-bericht bevat bepaalde toekomstgerichte verklaringen die gebaseerd zijn op informatie en veronderstellingen die tot op heden bekend zijn en die onderhevig zijn aan verschillende risico's en onzekerheden. De werkelijke resultaten, prestaties of verwezenlijkingen kunnen aanzienlijk verschillen van die welke in deze toekomstgerichte verklaringen worden uitgedrukt of geïmpliceerd. Dergelijke toekomstgerichte verklaringen zijn geen garanties voor toekomstige prestaties en omvatten bekende en onbekende risico's, onzekerheden en andere factoren, waarvan vele buiten de controle van Nitro vallen. Deze factoren kunnen ertoe leiden dat de werkelijke resultaten wezenlijk verschillen van die welke in de verklaringen in deze aankondiging zijn opgenomen.