Over - Pers

Nitro neemt PDFpen over, waardoor de productiviteit wordt uitgebreid naar Mac-, iPhone- en iPad-gebruikers

28 juni 2021

Nitro Software Limited (ASX: NTO) ('Nitro' of het 'Bedrijf'), een wereldwijd softwarebedrijf voor documentproductiviteit dat de digitale transformatie in organisaties over de hele wereld stimuleert, is verheugd de overname aan te kondigen van PDFpen, een marktleidende suite van PDF productiviteitstoepassingen voor Mac, iPhone® en iPad®.

Hoogtepunten (USD tenzij anders vermeld)

• Nitro bereikt een bindende overeenkomst voor de overname van PDFpen, een suite van macOS-, iPhone- en iPad-pdf-productiviteitstoepassingen voor Apple® desktop- en mobiele apparaten, voor $ 6 miljoen in contanten.
  • De toevoeging van PDFpen breidt het Nitro Productivity Platform strategisch uit en biedt productiviteitsoplossingen voor kenniswerkers overal en op vrijwel elk apparaat.
  • Nitro bevestigt zijn FY 21 ARR, omzet en EBITDA-richtlijnen.
  • Voltooiing van de transactie wordt verwacht op of voor 9 juli 2021 .

De acquisitie van PDFpen — de eerste acquisitie van Nitro sinds de succesvolle beursgang in december 2019 — breidt het krachtige platform van documentproductiviteitsoplossingen van het bedrijf uit, waardoor Nitro kenniswerkers over de hele wereld van dienst kan zijn.
Het productiviteitsplatform van Nitro ondersteunt al bepaalde belangrijke mobiele en tabletgebruiksscenario's, met eSigning beschikbaar op elk apparaat met een webbrowser en Nitro Pro compatibel met Microsoft Surface-apparaten. De toevoeging van PDFpen breidt de native PDF-productiviteit uit naar Mac-, iPhone- en iPad-gebruikers overal.

De uitbreiding van Nitro's Productivity Platform komt op een kritiek moment voor klanten, met de rugwind van overal werken, aangedreven door de COVID- 19 -pandemie, die de digitale transformatie versnelt, inclusief het gebruik van Mac en mobiele apparaten.

Nitro-klanten hebben nu productiviteitsoplossingen voor vrijwel elk apparaat en besturingssysteem: thuis, op kantoor, in het veld en onderweg.

Volgens de voorwaarden van de overname verwerft Nitro de PDFpen-technologie van het in de VS gevestigde Smile, Inc. voor $ 6 miljoen in contanten. De overname zal worden gefinancierd uit de bestaande kasreserves van het bedrijf.

PDFpen biedt een uitgebreide ervaring voor het bekijken, beoordelen en samenwerken van documenten, gecombineerd met krachtige bewerkingstools waarmee gebruikers PDF's kunnen ondertekenen, formulieren kunnen invullen, gevoelige informatie kunnen zoeken en redigeren, exporteren naar Microsoft Word, Excel en PowerPoint, en nog veel meer.

Nitro Mede-oprichter en Chief Executive Officer Sam Chandler zei: “Als de eerste acquisitie sinds onze IPO, markeert PDFpen een belangrijke strategische mijlpaal voor Nitro. De toevoeging van Mac- en mobiele mogelijkheden aan ons platform stelt ons in staat om bedrijven en individuen beter van dienst te zijn op elk apparaat of besturingssysteem in een tijd waarin digitale transformatie nog nooit zo relevant of urgent was voor organisaties over de hele wereld. Het is een belangrijke stap vooruit in de visie van Nitro om documentproductiviteit eenvoudig, krachtig en voor iedereen beschikbaar te maken.”

Smile Mede-oprichter Philip Goward zei: "We hebben sterke wortels in de Mac-, iPad- en iPhone-platforms en hebben onze tools gericht op intuïtief en gebruiksvriendelijk. De productfamilie van PDFpen zal een perfecte aanvulling zijn op het Nitro Productivity Platform, waardoor Nitro-klanten een nog breder scala aan productiviteitsoplossingen krijgen.”

De transactie is onderhevig aan de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden en er wordt verwacht dat deze op of vóór 9 juli 2021 zullen worden gehaald.

FY 2021 Outlook

Nitro bevestigt zijn FY 2021 -richtlijnen:

• Einde ARR tussen $ 39 miljoen en $ 42 miljoen.
  • Opbrengst tussen $ 45 miljoen en $ 49 miljoen.
  • Operationeel EBITDA-verlies tussen $ 11 miljoen en $ 13 miljoen.

Na de overname behoudt Nitro aanzienlijke kasreserves, waardoor het bedrijf de flexibiliteit heeft om andere gerichte, waardeverhogende overnames na te streven.
Loopt af

Goedgekeurd voor vrijgave aan de ASX door het bestuur.

Investeerders

Kurt Johnson

Nitro

kurt.johnson@gonitro.com

Ana Sirbu

Nitro

ana.sirbu@gonitro.com

Brett Ward

Cato & Clive

Brett@catoandclive.com

Info over Nitro

Nitro is een wereldwijd softwarebedrijf voor documentproductiviteit dat digitale transformatie stimuleert in organisaties over de hele wereld in meerdere sectoren. De kernoplossing van het bedrijf, de Nitro Productivity Suite™, biedt klanten geïntegreerde tools voor PDF-productiviteit, eSignature en business intelligence (BI) via een horizontale, SaaS- en desktopgebaseerde softwaresuite. Nitro's softwareoplossing is zeer schaalbaar en bedient zowel grote multinationale ondernemingen en overheidsinstanties als kleine bedrijven en individuele gebruikers. Nitro heeft meer dan 2 . 6 miljoen verkochte licenties en 11 , 700 zakelijke klanten in 154 landen over de hele wereld, waaronder meer dan 68 % van de Fortune 500 en drie van de Fortune 10 . Nitro heeft zijn hoofdkantoor in San Francisco en kantoren in Dublin, Londen en Melbourne.

Ga voor meer informatie over Nitro naar:

Website: https://www.gonitro.com/

Investeerders: https://ir.gonitro.com/Investor-Centre/

Toekomstgerichte verklaringen

Deze ASX-release bevat bepaalde toekomstgerichte verklaringen die zijn gebaseerd op informatie en veronderstellingen die tot op heden bekend zijn en onderhevig zijn aan verschillende risico's en onzekerheden. De werkelijke resultaten, prestaties of prestaties kunnen aanzienlijk verschillen van de resultaten die worden uitgedrukt in of geïmpliceerd door deze toekomstgerichte verklaringen. Dergelijke toekomstgerichte verklaringen zijn geen garantie voor toekomstige prestaties en brengen bekende en onbekende risico's, onzekerheden en andere factoren met zich mee, waarvan vele buiten de controle van Nitro. Deze factoren kunnen ertoe leiden dat de werkelijke resultaten wezenlijk verschillen van de resultaten die zijn uitgedrukt in de verklaringen in deze aankondiging.

Toekomst van werk

Het Nitro-productiviteitsrapport 2022

Ontdek hoe de pandemie de productiviteit, workflows en digitale initiatieven heeft veranderd, evenals de trends en technologieën die het werk in 2022 en daarbuiten vormgeven.