Nitro neemt Europees eSign-leider Connective over

Acquisitie positioneert Nitro om een 3 topleverancier in enterprise eSigning . te worden

Nitro Software Limited (ASX: NTO of 'Nitro'), een wereldwijd softwarebedrijf voor documentproductiviteit dat digitale transformatie in organisaties over de hele wereld stimuleert, is verheugd aan te kondigen dat het een overeenkomst is aangegaan voor de overname van Connective NV ('Connective'), een toonaangevend In Europa gevestigde eSign SaaS-provider, voor een ondernemingswaarde van € 70 miljoen (~US$ 81 miljoen). De transactie, te financieren door een kapitaalverhoging van A$ 140 miljoen (~US$ 104 miljoen) verstevigt Nitro's positie als wereldwijde leider op het gebied van eSign en documentproductiviteit.

Acquisitie hoogtepunten:

• De overname is in lijn met de productgedreven strategie van Nitro, waarbij Nitro's eSign, elektronische identiteit (eID) en documentworkflowmogelijkheden aanzienlijk worden versneld en verbeterd, aangezien klanten in toenemende mate behoefte hebben aan betrouwbare en geautomatiseerde ondertekeningsoplossingen.
  • Na de overname zal Nitro in de positie zijn om een van de 3 topspelers in de eSign-markt voor ondernemingen te worden, dankzij de combinatie van Connective's toonaangevende high-trust eSign-mogelijkheden en Nitro's documentproductiviteitsplatform en wereldwijde go-to-market-bereik.
  • Connective heeft een aanzienlijk klantenbestand met meer dan 1 , 000 rekeningen voor middelgrote, grote ondernemingen en overheden in heel Europa, waaronder 8 van de 10 grootste banken in België en 60 + Belgische overheidsinstanties en -afdelingen .
  • Connective heeft ook meer dan 30 eID- en smartcard-integraties in 20 landen - de meeste van alle eSign-leveranciers die momenteel op de markt zijn.

In de afgelopen twee jaar is de overgang naar digitale oplossingen snel versneld omdat organisaties uitzonderlijke klantervaringen willen leveren, terwijl ze voldoen aan de eisen van een groeiend digitaal personeel. Centraal in deze transformatie staat de snelgroeiende eSign-markt waar ondertekening met veel vertrouwen de standaard wordt. De uitgaven voor eSigning-oplossingen wereldwijd zullen naar verwachting het komende decennium groeien met een29% CAGR1, en de overname van Connective stelt Nitro in staat om de volledige US $ verder aan te boren17 B eSign-marktkans.

Connective, opgericht in 2014 , is de toonaangevende eSign SaaS-provider in België, met een snel groeiend marktaandeel in Frankrijk en een snel groeiend klantenbestand in 11 andere Europese landen. Het bedrijf richt zich op het bedienen van de behoeften van zakelijke en overheidsklanten die een hoog niveau van vertrouwen, beveiliging en naleving van de regelgeving nodig hebben, en biedt uitgebreide eID-ondersteuning naast een krachtige oplossing voor het automatiseren van documentworkflows. Tot de belangrijkste klanten van Connective vandaag behoren de Belgische en Franse overheden, BNP Paribas, Cofidis, ING Bank, Pirelli en Toyota.

De overname van Connective vertegenwoordigt een aanzienlijke versnelling van Nitro's enterprise eSign-mogelijkheden, waardoor ondertekening met een hoog vertrouwen wordt geboden via de volledige functionaliteit voor geavanceerde elektronische handtekeningen ('AES') en gekwalificeerde elektronische handtekeningen ('QES'), aangezien de vraag van klanten naar hoogbeveiligde ondertekeningsoplossingen blijft groeien . Nitro ziet enorme kansen in het toevoegen van de vertrouwde producten van Connective aan het Nitro Productivity Platform, dat al krachtige PDF-productiviteit, eenvoudige eSigning en toonaangevende analysemogelijkheden omvat.

Sam Chandler, medeoprichter en Chief Executive Officer van Nitro, zei : “Dit is een mijlpaal in het groeiverhaal van Nitro. Met de overname van Connective bevindt Nitro zich in een uitstekende positie om een van de 3 topspelers in de snelgroeiende markt voor eSign voor ondernemingen te worden, in een tijd waarin meer vertrouwen, veiligheid en naleving van de regelgeving essentieel zijn voor zakelijk succes. Omdat gegevensprivacy en -beveiliging hoog in het vaandel staan, is de toekomst van eSigning gebaseerd op betrouwbare eID-gestuurde oplossingen, en deze overname positioneert Nitro om een wereldleider op dit gebied te worden.”

“De Smart Document-oplossing van Connective zal ook het aanbod van Nitro verder versterken, waardoor automatisering van documentworkflows eenvoudig, krachtig en voor iedereen beschikbaar wordt. Er zijn tal van mogelijkheden om via onze wereldwijde klanten- en partnernetwerken extra vraag naar het Connective-aanbod binnen het Nitro-platform te stimuleren. Nicolas en zijn team hebben een bedrijf van wereldklasse opgebouwd dat nauw aansluit bij onze missie om de beste, hoogwaardige technologieën te leveren met een ongeëvenaarde klantenservice-ervaring en we kunnen niet blijer zijn om het hele Connective-team te verwelkomen in de Nitro familie."

Connective CEO, Nicolas Metivier voegde toe : “We zijn verheugd dat we in Nitro een partner hebben gevonden die zo nauw aansluit bij onze missie en visie, evenals bij onze kernwaarden van het bedrijf. Er was een directe connectie met Sam en het Nitro-team, en het was me duidelijk hoe de toonaangevende oplossingen van Connective nog verder konden schalen als onderdeel van het Nitro Productivity Platform.”

"Onze toonaangevende eSign- en eID-oplossingen hebben ons geholpen een formidabele aanwezigheid in Europa te vestigen en met Nitro's klantenbestand en wereldwijde bereik, zijn we verheugd om deze aanwezigheid over de hele wereld uit te breiden."

Connective brengt Nitro een ervaren team van meer dan 60 medewerkers met aanzienlijke domeinexpertise in veilige, betrouwbare eSigning op ondernemingsniveau, met name in sterk gereguleerde markten, en meer dan 110 integratie, leadgeneratie en resellerpartnerschappen. Met Nitro's en Connective's gecombineerde 13 , 000 + klanten in 150 + landen, en een uitgebreid kanaalpartnernetwerk, zullen upsell- en cross-sell-mogelijkheden naar verwachting aanzienlijke inkomsten opleveren.

Na voltooiing van de transactie wordt Connective een indirecte dochteronderneming van het op de ASX genoteerde Nitro Software Limited. Verwacht wordt dat het volledige Connective-team zich bij Nitro zal voegen en snel zal beginnen met het realiseren van inkomstensynergieën en een succesvolle integratie.

Meer informatie over de overname en de bijbehorende kapitaalverhoging is te vinden op https://ir.gonitro.com/Investor-Centre/.

AANVRAGEN

Investeerders

Kurt Johnson, Nitro, + 1 415 278 7660 , kurt.johnson@gonitro.com

Ana Sirbu, Nitro, + 1 415 549 0639 , ana.sirbu@gonitro.com

Emily Gallagher, Touchdown Media, + 1 512 394 8568 , nitro@touchdownpr.com

OVER NITRO

Nitro is een wereldwijd softwarebedrijf voor documentproductiviteit dat de digitale transformatie versnelt in een wereld die de mogelijkheid vereist om overal, altijd en op elk apparaat te kunnen werken. Nitro stelt organisaties in staat om betere bedrijfsresultaten te behalen via 100 % digitale documentprocessen en snelle, efficiënte workflows. Het Nitro Productivity Platform biedt uitgebreide zakelijke oplossingen, waaronder krachtige PDF-productiviteit, onbeperkte eSigning en toonaangevende analyses, allemaal ondersteund door een superieur klantervaringsteam. Nitro heeft meer dan 2 . 8 miljoen gelicentieerde gebruikers en 13 , 000 zakelijke klanten in 155 landen, waaronder meer dan 68 % van de Fortune 500 en drie van de Fortune 10 . Nitro heeft zijn hoofdkantoor in San Francisco met hubs in Toronto, Dublin, Londen en Melbourne.

Ga voor meer informatie over Nitro naar:

· Website: https://www.gonitro.com/

· Investeerders: https://ir.gonitro.com/Investor-Centre/

OVER CONNECTIVE

Connective is een softwarebedrijf voor elektronische handtekeningen dat voorziet in de behoeften van zakelijke en overheidsklanten die een hoog niveau van vertrouwen, beveiliging en naleving van de regelgeving vereisen. Connective biedt ook uitgebreide ondersteuning voor elektronische identiteiten en een krachtige oplossing voor het automatiseren van documentworkflows. Met Connective's Identity Hub, eSignatures en Smart Documents-oplossingen kunnen klanten de operationele efficiëntie verhogen, digitale transacties over de grenzen stroomlijnen en elke papieren klantreis transformeren in een ongeëvenaarde digitale gebruikerservaring. Connective heeft meer dan 1 , 000 klanten in 15 + landen en in totaal 31 eID- en smartcard-integraties, waardoor het de meest uitgebreide eID- en smartcard-integratieportfolio is van alle eSign-leveranciers wereldwijd. Connective heeft zijn hoofdkantoor in Antwerpen, België met een in Europa gevestigd team.

Ga voor meer informatie over Connective naar:

· Website: www.connective.eu

1 Bron: Prescient & Strategic Intelligence: Global Digital Signature Market Report (psmarketresearch.com)

Elektronische handtekeningen
Een leider in e-handtekeningen
Nitro Sign erkend als leider in het 2022 GigaOm Radar Report for eSignatures. Lees meer over GigaOm's evaluatie en analyse van de beste eSignature-leveranciers in de categorie.