Persberichten

Werknemers willen nooit afstand doen van werk op afstand, volgens nieuw Nitro Productiviteitsrapport

75% van de kenniswerkers zegt dat WFH-ondersteuning uiterst of zeer belangrijk is bij het overwegen van toekomstige arbeidskansen

SAN FRANCISCO, CA - oktober 21, 2021 - Nitro Software (ASX: NTO), een wereldwijd bedrijf voor documentproductiviteitssoftware dat de digitale transformatie in organisaties over de hele wereld versnelt, heeft vandaag het 2022 Productivity Report, waarin wordt onderzocht hoe de pandemie de productiviteit, workflows en digitale initiatieven heeft veranderd, evenals de trends en technologieën die het werk in 2022 en daarna vormgeven.

Het verslag bouwt voort op de bevindingen van het 2020 Nitro Productivity Report, dat eind 2019 werd gepubliceerd, en onderzoekt hoe de pre-pandemische werkgewoonten de afgelopen anderhalf jaar zijn geëvolueerd. Nitro werkte in april 2021 samen met Qualtrics om 600 full- en parttime kenniswerkers en 140 bedrijfsleiders in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Australië te ondervragen over de belangrijkste uitdagingen tijdens de pandemie, veranderende workflows en digitale behoeften.

Uit het onderzoek blijkt dat er weliswaar een zekere wens is om terug te keren naar kantoor, maar dat de meeste werknemers op de een of andere manier thuis willen blijven werken (WFH) en verwachten dat werkgevers na de pandemie opties voor werken op afstand aanbieden. Volgens het rapport is 46 procent van de kenniswerkers van plan vaker op afstand te werken, zelfs nadat de pandemie voorbij is, en 71 procent voelt zich uitermate of zeer goed voorbereid om langdurig thuis te werken.

"Werken op afstand gedurende een langere periode heeft werknemers meer controle gegeven over hun werkdagen en meer flexibiliteit in het algemeen over hun leven dan ooit tevoren," aldus Gina O'Reilly, COO van Nitro. "Zonder woon-werkverkeer en de noodzaak om 9 -tot- 5 /ma-vr op kantoor te zijn, kunnen werknemers nu grotendeels hun eigen schema's bepalen - zich aanpassen aan de behoeften van hun gezin, tijd vrijmaken voor zelfzorg, het beheren van de dagelijkse takenlijst van het leven, enz. - terwijl ze hun werk gedaan krijgen. Bij Nitro hebben we vorig jaar een Flexible Forever-beleid aangekondigd, dat volgens ons het beste van twee werelden biedt: eerst virtueel en dan persoonlijk, waar en wanneer dat het meest waardevol is.

Thuiswerken bood niet alleen meer flexibiliteit tijdens de pandemie, maar verlaagde ook de stressniveaus en verbeterde het algemene geluk van de werknemers. Uit het Nitro-rapport bleek dat in 2020 het aantal werknemers dat zich matig gestrest voelde met 12 procent daalde, en dat de werktevredenheid met 6 procent toenam. Bovendien stegen degenen die helemaal geen stress rapporteerden met 66 procent. Dit ondanks het feit dat de hoeveelheid werk die nu plaatsvindt buiten het traditionele 6:00 am - 6:00 pm venster verdubbeld is tot 20 procent.

Andere hoogtepunten uit het rapport zijn verschillende bevindingen over de evolutie van onze manier van werken en het belang van toegang tot de meest geschikte hulpmiddelen en oplossingen om zo productief en efficiënt mogelijk te zijn:

• Werken op afstand maakte de weg vrij voor papierloos werken. Begin 2020 daalde het wereldwijde drukwerk met 52 procent en die trend zette zich voort in 2021. Vijftig procent van de respondenten zegt sinds het begin van de pandemie minder gebruik te maken van fysieke documenten en papieren processen.
  • Documentprocessen zijn nog steeds inefficiënt in 2021. 44 procent van de respondenten zegt meer samen te werken aan documenten sinds de start van COVID-19. 83 procent zegt echter dat de manier waarop hun bedrijf met documenten omgaat tijdens de pandemie niet significant is verbeterd.
  • De plannen voor digitale transformatie zijn in een stroomversnelling geraakt. 86 procent van de bedrijfsleiders zegt dat COVID-19 de behoefte aan digitale transformatie heeft versneld. Plannen voor digitale initiatieven worden nu verwacht in de komende twee jaar.
  • De IT-budgetten stijgen. Acht van de 10 bedrijfsleiders zeggen dat het IT-budget tussen 10 procent en 14 procent is gestegen ten opzichte van 2020, en twee op de 10 zeggen dat het meer dan 25 procent is gestegen.
  • Digitale documentstromen zijn belangrijker dan ooit. Tegenwoordig gebruiken meer werknemers een eSignature-oplossing dan vóór de pandemie in 2019, toen slechts 12 procent. En bijna de helft van de werknemers zegt dat ze iets of veel productiever zouden zijn met een e-handtekening of een PDF-oplossing.

"Als de pandemie ons iets heeft geleerd, is het dat mensen overal hun werk kunnen doen en productief kunnen zijn en dat de bedrijven die productiviteit en resultaten evalueren en waarderen boven gewerkte uren, uiteindelijk degenen zullen zijn die 's werelds beste talent aantrekken en behouden", aldus O'Reilly. "Werknemers zullen ook de juiste externe werkomgevingen en geoptimaliseerde digitale tools en ondersteuning nodig hebben om op de lange termijn succesvol en productief te zijn, maar wij geloven dat dit een geweldige kans is voor bedrijven om dit frontaal aan te pakken en de manier waarop ze werken voorgoed te transformeren."

Ga voor het volledige 2022 Nitro Productivity Report naar: www.gonitro.com/library/productivity-report-2022

Over Nitro

Nitro is een wereldwijd softwarebedrijf voor documentproductiviteit dat de digitale transformatie versnelt in een wereld die vraagt om de mogelijkheid om overal, altijd en op elk apparaat te kunnen werken. Nitro stelt organisaties in staat betere bedrijfsresultaten te behalen door middel van 100 % digitale documentprocessen en snelle, efficiënte workflows. Het Nitro Productivity Platform biedt uitgebreide bedrijfsoplossingen, waaronder krachtige PDF-productiviteit, onbeperkte eSigning en toonaangevende analyses, allemaal ondersteund door een superieur klantenserviceteam. Nitro heeft meer dan 2,8 miljoen gelicentieerde gebruikers en 13,000+ zakelijke klanten in 155 landen, waaronder meer dan 68% van de Fortune 500 en drie van de Fortune 10. Het hoofdkantoor van Nitro is gevestigd in San Francisco, met internationale hubs in Toronto, Dublin, Londen en Melbourne.

Ga voor meer informatie over Nitro naar: https://www.gonitro.com/