Over - Pers

Werknemers willen werken op afstand nooit opgeven, volgens het nieuwe Nitro-productiviteitsrapport

75 % van de kenniswerkers zegt dat WFH-ondersteuning extreem of erg belangrijk is bij het overwegen van toekomstige werkgelegenheid

SAN FRANCISCO, CA – oktober 21 2021 – Nitro Software (ASX: NTO), een wereldwijd softwarebedrijf voor documentproductiviteit dat de digitale transformatie in organisaties over de hele wereld versnelt, heeft vandaag zijn 2022 Productivity Report uitgebracht, waarin wordt onderzocht hoe de pandemie heeft de productiviteit, workflows en digitale initiatieven getransformeerd, evenals de trends en technologieën die het werk in 2022 en daarbuiten vormgeven.

Het rapport bouwt voort op bevindingen uit het 2020 Nitro Productivity Report , dat eind 2019 werd gepubliceerd, en onderzoekt hoe pre-pandemische werkgewoonten zich de afgelopen anderhalf jaar hebben ontwikkeld. Nitro werkte in april 2021 samen met Qualtrics om 600 fulltime en parttime kenniswerkers en 140 bedrijfsleiders in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Australië te ondervragen over de belangrijkste uitdagingen tijdens de pandemie, waarbij de workflows veranderen en digitale behoeften.

Het onderzoek toont aan dat hoewel er enige wens is om terug te keren naar kantoor, de meeste werknemers op een bepaalde manier vanuit huis willen blijven werken en verwachten dat werkgevers na de pandemie opties voor werken op afstand aanbieden. Volgens het rapport is 46 procent van de kenniswerkers van plan om vaker op afstand te werken, zelfs nadat de pandemie voorbij is, en voelt 71 procent zich extreem of zeer goed voorbereid om langdurig thuis te werken.

"Door gedurende een langere periode op afstand te werken, hebben werknemers meer controle over hun werkdagen en meer flexibiliteit over hun leven dan ooit tevoren", zegt Gina O'Reilly, COO van Nitro. "Zonder woon-werkverkeer en de noodzaak om op kantoor te zijn 9 -tot- 5 /ma-vr, kunnen werknemers nu grotendeels hun eigen schema's dicteren - zich aanpassen aan de behoeften van hun gezin, tijd vrijmaken voor zelfzorg, de dagelijkse takenlijst van het leven beheren, enz. - en dat allemaal terwijl ze hun werk gedaan krijgen. Bij Nitro hebben we vorig jaar een Flexible Forever-beleid aangekondigd waarvan we denken dat het het beste van twee werelden biedt: virtual-first met persoonlijke tijd waar en wanneer dit het meest waardevol is, en we geloven dat dit soort benadering is wat werknemers het meest zullen waarderen in een postpandemische wereld.”

Thuiswerken bood niet alleen meer flexibiliteit tijdens de pandemie, maar verlaagde ook het stressniveau en verbeterde het algehele geluk van werknemers. Uit het Nitro-rapport bleek dat in 2020 het aantal werknemers dat zich matig gestrest voelde, met 12 procent daalde en dat de arbeidstevredenheid met 6 procent toenam. Bovendien stegen degenen die helemaal geen stress rapporteerden met 66 procent. Dit was ondanks de hoeveelheid werk die nu buiten de traditionele 6 : 00 am – 6 : 00 pm window plaatsvindt, een verdubbeling tot 20 procent.

Andere hoogtepunten uit het rapport zijn onder meer verschillende bevindingen over de evolutie van onze manier van werken en het belang van toegang tot de meest geschikte tools en oplossingen om zo productief en efficiënt mogelijk te zijn:

• Werken op afstand maakte de weg vrij voor papierloos. Begin 2020 daalde het wereldwijde printen met 52 procent en die trend zette zich voort in 2021 . Vijftig procent van de respondenten zegt dat ze sinds het begin van de pandemie minder fysieke documenten en papieren processen gebruiken.
  • Documentprocessen zijn nog steeds inefficiënt in 2021 . 44 procent van de respondenten zegt meer samen te werken aan documenten sinds het begin van COVID- 19 . 83 procent zegt echter dat de manier waarop hun bedrijf met documenten omging niet significant was verbeterd tijdens de pandemie.
  • De plannen voor digitale transformatie zijn in een stroomversnelling geraakt. 86 procent van de bedrijfsleiders zegt dat COVID- 19 de behoefte aan digitale transformatie heeft versneld. Plannen voor digitale initiatieven zullen naar verwachting binnen de komende twee jaar plaatsvinden.
  • IT-budgetten stijgen. Acht van de 10 bedrijfsleiders zeggen dat de IT-budgetten tussen 10 en 14 procent zijn gestegen ten opzichte van 2020 , en twee op de 10 zeggen dat het met meer dan 25 procent is gestegen.
  • Digitale documentworkflows zijn belangrijker dan ooit. Tegenwoordig gebruiken meer werknemers een eSignature-oplossing dan vóór de pandemie in 2019 , wat op dat moment slechts 12 procent was. En bijna de helft van de werknemers zegt iets of veel productiever te zijn met een eSignature- of PDF-oplossing.

"Als de pandemie ons iets heeft geleerd, is het dat mensen hun werk kunnen doen en overal productief kunnen zijn, en de bedrijven die productiviteit en resultaten evalueren en waarderen over gewerkte uren, zullen uiteindelijk degenen zijn die 's werelds beste talent aantrekken en behouden", zei O. 'Reilly. “Werknemers hebben ook de juiste externe werkomgevingen en geoptimaliseerde digitale tools en ondersteuning nodig om op de lange termijn succesvol en productief te zijn, maar we geloven dat dit een geweldige kans is voor bedrijven om dit direct aan te pakken en de manier waarop ze werken te transformeren. goed."
Ga voor het volledige 2022 Nitro-productiviteitsrapport naar: www.gonitro.com/library/productivity-report- 2022

Info over Nitro

Nitro is een wereldwijd softwarebedrijf voor documentproductiviteit dat de digitale transformatie versnelt in een wereld die de mogelijkheid vereist om overal, altijd en op elk apparaat te kunnen werken. Nitro stelt organisaties in staat om betere bedrijfsresultaten te behalen via 100 % digitale documentprocessen en snelle, efficiënte workflows. Het Nitro Productivity Platform biedt uitgebreide zakelijke oplossingen, waaronder krachtige PDF-productiviteit, onbeperkte eSigning en toonaangevende analyses, allemaal ondersteund door een superieur klantensuccesteam. Nitro heeft meer dan 2 . 8 miljoen gelicentieerde gebruikers en 13 , 000 + zakelijke klanten in 155 landen, waaronder meer dan 68 % van de Fortune 500 en drie van de Fortune 10 . Nitro heeft zijn hoofdkantoor in San Francisco met internationale hubs in Toronto, Dublin, Londen en Melbourne.

Ga voor meer informatie over Nitro naar: https://www.gonitro.com/

Toekomst van werk

Het Nitro-productiviteitsrapport 2022

Ontdek hoe de pandemie de productiviteit, workflows en digitale initiatieven heeft veranderd, evenals de trends en technologieën die het werk in 2022 en daarbuiten vormgeven.