Nitro kondigt Microsoft RMS integratie met Nitro Pro aan

Nitro Pro met RMS introduceert gebruikersgebaseerde bestandsbeveiliging voor bedrijven

SAN FRANCISCO-Juni 3, 2014 - Nitro, een toonaangevende leverancier van oplossingen voor documentproductiviteit en samenwerking, heeft vandaag aangekondigd dat het Nitro Pro heeft geïntegreerd met Microsoft Rights Management service (RMS) om verbeterde documentbeveiliging te bieden voor workflows met gebruikersrechten. Met Nitro Pro met RMS kunnen gebruikers digitale documenten beschermen en uitwisselen met collega's, klanten en partners, wat aantoont dat het bedrijf zich blijft inzetten voor documentbeveiliging.

"Nitro Pro is nu de gemakkelijkste optie voor organisaties om RMS-beveiliging uit te breiden naar documenten", zegt Sam Chandler, oprichter en CEO van Nitro. “Het beschermen van gevoelige informatie is een topprioriteit voor onze klanten, en hun feedback was de katalysator voor het ontwikkelen van deze geïntegreerde functionaliteit met Microsoft. Als een van de weinige documentbedrijven die integreert met Microsoft RMS, onderscheidt Nitro zich in de markt door bestandsbeveiliging overal en altijd mogelijk te maken.”

Microsoft RMS maakt de stroom van beveiligde gegevens van belangrijke bestandstypen mogelijk - inclusief PDF en alle Microsoft Office-indelingen - en laat deze documenten door alle belangrijke mensen in de samenwerkingskring van een gebruiker worden gebruikt. De Nitro Pro met RMS-integratie brengt deze functionaliteit naar Nitro's vlaggenschip desktopproduct om bedrijven te helpen reageren op de uitdagingen van het veilig houden van gevoelige documenten, zowel binnen als buiten de organisatie, van het delen van documenten met meerdere medewerkers tot toegang tot documenten vanaf de desktop.

"We zijn verheugd dat Nitro zijn nieuwste integratie in zijn paradepaardje, Nitro Pro, heeft uitgebracht met ondersteuning voor rechtenbeheer van Microsoft. Nitro Pro met RMS biedt maximale documentbeveiliging voor workflows met gebruikersrechten die voorheen niet mogelijk waren. Door de bevoegdheid om gevoelige informatie te beschermen in de handen van de eindgebruiker te leggen, kunnen PDF-bestanden en documenten worden beveiligd, ongeacht of ze intern of met externe medewerkers worden gedeeld, door identiteitsverificatie te vereisen voordat toegang tot het bestand wordt verleend," zegt Dan Plastina, Group Program Manager voor Microsoft Rights Management.

De belangrijkste kenmerken van Nitro Pro met RMS zijn de volgende:

• Encryptie van PDF-bestanden - De Microsoft RMS-integratie codeert PDF-bestanden zodat alleen degenen die toestemming hebben toegang krijgen. Elke gebruikersidentiteit wordt geverifieerd om ervoor te zorgen dat documenten alleen kunnen worden ingezien en gewijzigd door bevoegd personeel binnen het interne netwerk of buiten de bedrijfsfirewall.
  • SharePoint-compatibiliteit - Nitro Pro met RMS kan beveiligde PDF-documenten gebruiken die door SharePoint Secure Libraries zijn gegenereerd.
  • RMS Ecosystem Support - Met Nitro Pro met RMS kunnen gebruikers bestanden openen en gebruiken die anderen hebben beveiligd met door RMS ondersteunde toepassingen.

"Van de desktop tot de cloud, documenten en de manier waarop we ze delen kunnen een aanzienlijke impact hebben op het succes van een organisatie. Met het gemak waarmee informatie tegenwoordig wordt verspreid, is het maar al te gemakkelijk om de controle over gevoelige documenten te verliezen nadat ze zijn verzonden. Of een gebruiker nu per ongeluk een e-mail doorstuurt of kwaadwillende bedoelingen heeft, het eindresultaat is dat gevoelige informatie in onbedoelde handen terechtkomt," aldus Mimi Hoang, VP Product bij Nitro. "Wij hebben Microsoft Rights Management Services in Nitro Pro geïntegreerd om gebruikers gemoedsrust en controle te geven over wie toegang heeft tot het document, ongeacht waar het zich bevindt. Dit maakt het voor klanten gemakkelijk om digitale documenten te delen tussen werknemers en derden, zoals de bedoeling was."

De integratie van Nitro Pro RMS bouwt voort op de robuuste beveiligingsfuncties van Nitro Pro, waaronder wachtwoorden en machtigingen, certificaatbeveiliging op basis van publieke en private sleutel en 256-bit encryptie voor het delen en volgen van PDF-documenten. De nieuwste functionaliteit van Nitro is beschikbaar in het Engels, Frans, Italiaans, Duits, Spaans, Nederlands, Deens, Fins, Noors, Portugees, Zweeds en Russisch.

De Nitro Pro met RMS-integratie wordt gedemonstreerd in een webinar op 17 juni met de titel Next Level Document Security: Protect Your Files from Prying Eyes with User-Based Access, met Orin Thomas , bijdragende redacteur bij Windows IT Pro en Windows Security MVP , Gagan Gulati van Microsoft , hoofdprogrammamanager en Nitro-productmanager Wilson Phan . Registreer u voor het webinar over Windows IT Pro op http://windowsitpro.com/nitro/next-level-document-security-protect-your-files-prying-eyes-user-based-access?code=nitrolink

Ga voor meer informatie over de integratie van Nitro en Microsoft RMS naar www.gonitro.com/webinars/rights-management-services.

Info over Nitro

Nitro verandert de manier waarop de wereld met documenten werkt. Van de desktop tot de cloud, Nitro maakt het gemakkelijk om online of offline te creëren, te bewerken, te delen, te ondertekenen en samen te werken. Het doel: bedrijven productiever maken.

Meer dan 500,000 bedrijven gebruiken Nitro, waaronder meer dan 50% van de Fortune 500. Nitro is de favoriete PDF-softwarepartner van Lenovo en onze bekroonde producten, waaronder Nitro Pro en Nitro Cloud, worden maandelijks door miljoenen mensen over de hele wereld gebruikt.

Het in Australië opgerichte Nitro heeft zijn hoofdkantoor in het centrum van San Francisco en kantoren in Melbourne, Australië; Dublin, Ierland; en Nitra, Slowakije. Nitro, een van de snelstgroeiende particuliere bedrijven ter wereld, is ook meervoudig winnaar van de Inc. 500 / 5000 , BRW Fast 100 , Deloitte Technology Fast 50 en Software 500 -prijs.

Meer info: www.gonitro.com/about .