Persberichten

Nitro haalt $ 15 mln binnen van Battery Ventures om slimmere documenten naar iedereen te brengen

SAN FRANCISCO – november 4 2014 – Nitro, een toonaangevend documentproductiviteitsbedrijf, heeft vandaag aangekondigd dat het een financieringsronde van $ 15 miljoen van Battery Ventures heeft afgesloten om zijn visie om slimmere documenten voor iedereen beschikbaar te maken, te versnellen. Het kondigde ook aan dat Michael Brown, algemeen partner bij Battery, toetreedt tot de raad van bestuur van Nitro.

Nitro zal het geld gebruiken om de groei verder te versnellen, innovatie en acceptatie van zijn nieuwe Nitro Cloud-aanbod te stimuleren en zijn internationale expansie voort te zetten.

Bedrijven gebruiken Nitro om papieren processen zoals printen, faxen en scannen te elimineren, en werknemers en klanten sneller en veiliger documenten te laten delen, ondertekenen, goedkeuren, volgen en samenwerken. Met meer dan 500,000 klanten in bijna 200 landen, waaronder meer dan 50% van de Fortune 500, is het in Australië opgerichte bedrijf recentelijk snel gegroeid en heeft het nu meer dan 150 werknemers op vijf locaties, waaronder het hoofdkantoor in San Francisco. Deze laatste ronde brengt Nitro's totale financiering op $21.6m.

De producten van Nitro, waaronder Nitro Pro en Nitro Cloud, maken het voor bedrijven gemakkelijk om documenten te delen en met gedeelde documenten te werken. Nitro Pro is het toonaangevende alternatief voor Adobe® Acrobat® en Nitro Cloud maakt het delen, ondertekenen en samenwerken van documenten op elk apparaat mogelijk.

Sam Chandler, oprichter en CEO van Nitro, zei: "Met deze investering kunnen we onze visie op 'Smart Documents' tot leven brengen voor organisaties van elke omvang. Wij willen onze klanten helpen contracten sneller af te sluiten, geld te besparen, efficiënter samen te werken, hun documentprocessen te moderniseren, en dit alles eleganter en veiliger dan de oude manieren van papier en e-mail. We zijn blij met de komst van een partner van het kaliber van Battery."

Michael Brown, General Partner bij Battery, zei: "Elk bedrijf heeft te maken met documenten en kent de pijnpunten om ze effectief te delen en te gebruiken om met anderen samen te werken. Zowel offline als online helpt Nitro deze universele problemen op te lossen. Het is opwindend om te bedenken dat we nog maar net de oppervlakte van deze belangrijke marktkans hebben bekrast en Battery is verheugd om samen te werken met het Nitro-team om de visie van het bedrijf te realiseren om slimmere documenten voor iedereen te brengen.”

Toonaangevende bedrijven, van startups als AdRoll en KISSmetrics tot de Fortune 500, uit alle sectoren en bedrijfsfuncties, wenden zich tot Nitro voor een eenvoudigere en slimmere manier om de dagelijkse documentworkflows te optimaliseren.

Suresh Khanna, CRO bij AdRoll, 's werelds meest gebruikte retargetingplatform, zei: "We begonnen Nitro Cloud te gebruiken binnen onze verkooporganisatie om contracten sneller ondertekend te krijgen, waardoor een proces dat meerdere dagen en veel papierwerk in beslag nam, tot uren en vaak minuten. Door Nitro Cloud te gebruiken om de belangrijkste elementen van onze verkoopworkflowprocessen te versnellen, kunnen we elke maand meer campagnes uitvoeren dan voorheen – en dat heeft een grote impact op ons resultaat. Nu maken we gebruik van de voordelen van Nitro in het hele bedrijf voor het delen en ondertekenen van allerlei soorten documenten, inclusief zaken als sollicitatiebrieven voor werknemers en onboarding van nieuwe medewerkers.”

Nitro, opgericht in Melbourne in 2005 en sindsdien winstgevend, ontving zijn eerste durfkapitaalinvestering in 2012 van het Australische Starfish Ventures.

Info over Nitro

Nitro verandert de manier waarop de wereld met documenten werkt. Van de desktop tot de cloud, Nitro maakt het gemakkelijk om online of offline te creëren, te bewerken, te delen, te ondertekenen en samen te werken. Het doel: slimmere documenten voor iedereen.

Momenteel gebruiken meer dan 500,000 bedrijven Nitro, waaronder meer dan 50% van de Fortune 500. Nitro is de favoriete PDF-softwarepartner van Lenovo en onze bekroonde producten, waaronder Nitro Pro en Nitro Cloud, worden maandelijks door miljoenen mensen over de hele wereld gebruikt.

Het in Australië opgerichte Nitro heeft zijn hoofdkantoor in het centrum van San Francisco en kantoren in Melbourne, Australië; Dublin, Ierland; Nitra, Slowakije; Sint-Petersburg, Rusland. Nitro, een van de snelstgroeiende particuliere bedrijven ter wereld, is ook meervoudig winnaar van de Inc. 500 / 5000 , BRW Fast 100 , Deloitte Technology Fast 50 en Software 500 -prijs.

Meer info: www.gonitro.com/smartdocuments .

Over batterijondernemingen

Battery investeert in geavanceerde, categoriebepalende bedrijven in markten zoals software en diensten, webinfrastructuur, e-commerce, digitale media en industriële technologieën. Het bedrijf is opgericht in 1983 en ondersteunt bedrijven in verschillende fasen van start tot buy-out en investeert wereldwijd vanuit kantoren in Boston, Silicon Valley en Israël.

Meer info: http://www.battery.com en een volledige lijst van Battery's portfoliobedrijven hier .

Persmap

Nu downloaden