Persberichten

Nitro verkrijgt $15m van Battery Ventures om slimmere documenten aan iedereen aan te bieden.

SAN FRANCISCO - november 4, 2014 - Nitro, een toonaangevend bedrijf voor documentproductiviteit, kondigde vandaag aan dat het een financieringsronde van $15 miljoen heeft afgesloten van Battery Ventures om zijn visie om slimmere documenten aan iedereen aan te bieden, te versnellen. Tevens werd aangekondigd dat Michael Brown, general partner bij Battery, toetreedt tot de Raad van Bestuur van Nitro.

Nitro zal de middelen gebruiken om de groei verder te versnellen, de innovatie en toepassing van het nieuwe Nitro Cloud-aanbod te stimuleren en de internationale expansie voort te zetten.

Bedrijven gebruiken Nitro om papieren processen zoals printen, faxen en scannen te elimineren, en werknemers en klanten sneller en veiliger documenten te laten delen, ondertekenen, goedkeuren, volgen en samenwerken. Met meer dan 500,000 klanten in bijna 200 landen, waaronder meer dan 50% van de Fortune 500, is het in Australië opgerichte bedrijf recentelijk snel gegroeid en heeft het nu meer dan 150 werknemers op vijf locaties, waaronder het hoofdkantoor in San Francisco. Deze laatste ronde brengt Nitro's totale financiering op $21.6m.

Met de producten van Nitro, waaronder Nitro Pro en Nitro Cloud, kunnen bedrijven gemakkelijk documenten delen en met gedeelde documenten werken. Nitro Pro is het toonaangevende alternatief voor Adobe® Acrobat® en Nitro Cloud maakt het delen, ondertekenen en samenwerken van documenten op elk apparaat mogelijk.

Sam Chandler, oprichter en CEO van Nitro, zei: "Met deze investering kunnen we onze visie op 'Smart Documents' tot leven brengen voor organisaties van elke omvang. Wij willen onze klanten helpen contracten sneller af te sluiten, geld te besparen, efficiënter samen te werken, hun documentprocessen te moderniseren, en dit alles eleganter en veiliger dan de oude manieren van papier en e-mail. We zijn blij met de komst van een partner van het kaliber van Battery."

Michael Brown, General Partner bij Battery, zei: "Elk bedrijf heeft te maken met documenten en kent de pijnpunten om deze effectief te delen en te gebruiken voor samenwerking met anderen. Zowel offline als online helpt Nitro deze universele problemen op te lossen. Het is spannend om te bedenken dat we nog maar net de oppervlakte van deze belangrijke marktkans hebben bereikt en Battery is verheugd om met het Nitro-team samen te werken om de visie van het bedrijf, slimmere documenten voor iedereen, te realiseren."

Toonaangevende bedrijven, van startups als AdRoll en KISSmetrics tot de Fortune 500, uit alle sectoren en bedrijfsfuncties, wenden zich tot Nitro voor een eenvoudigere en slimmere manier om de dagelijkse documentworkflows te optimaliseren.

Suresh Khanna, CRO bij AdRoll, 's werelds meest gebruikte platform voor retargeting, zei: "We zijn Nitro Cloud gaan gebruiken binnen onze verkooporganisatie om contracten sneller ondertekend te krijgen, waardoor een proces dat meerdere dagen en veel papierwerk in beslag nam, werd teruggebracht tot uren en vaak minuten. Door Nitro Cloud te gebruiken om belangrijke elementen van onze verkoopworkflowprocessen te versnellen, kunnen we elke maand meer campagnes uitvoeren dan voorheen - en dat heeft een grote impact op onze resultaten. Nu gebruiken we de voordelen van Nitro in het hele bedrijf voor het delen en ondertekenen van allerlei soorten documenten, zoals sollicitatiebrieven voor werknemers en het inwerken van nieuwe medewerkers."

Nitro werd in Melbourne opgericht in 2005 en is sindsdien winstgevend. In 2012 ontving Nitro zijn eerste investering met durfkapitaal van het Australische Starfish Ventures.

Over Nitro

Nitro verandert de manier waarop de wereld met documenten werkt. Met Nitro kunt u gemakkelijk creëren, bewerken, delen, ondertekenen en samenwerken - online of offline. Het doel: slimmere documenten voor iedereen.

Momenteel gebruiken meer dan 500,000 bedrijven Nitro, waaronder meer dan 50% van de Fortune 500. Nitro is de favoriete PDF-softwarepartner van Lenovo en onze bekroonde producten, waaronder Nitro Pro en Nitro Cloud, worden maandelijks door miljoenen mensen over de hele wereld gebruikt.

Nitro, dat in Australië is opgericht, heeft zijn hoofdkantoor in het centrum van San Francisco en kantoren in Melbourne, Australië; Dublin, Ierland; Nitra, Slowakije; Sint-Petersburg, Rusland. Nitro, een van de snelst groeiende particuliere bedrijven ter wereld, is ook meervoudig Inc. 500/5000, BRW Fast 100, Deloitte Technology Fast 50 en Software 500 award winnaar.

Meer info: www.gonitro.com/smartdocuments.

Over Battery Ventures

Battery investeert in geavanceerde, categoriebepalende bedrijven op markten als software en diensten, webinfrastructuur, e-commerce, digitale media en industriële technologieën. Het bedrijf is opgericht in 1983, steunt bedrijven in stadia variërend van seed tot buyout en investeert wereldwijd vanuit kantoren in Boston, Silicon Valley en Israël.

Meer info: http://www.battery.com en een volledige lijst van Battery's portefeuillebedrijven hier.

Persmap

Nu downloaden