Over - Pers

Digitale tools die essentieel zijn voor de productiviteit van kenniswerkers in ondernemingen tijdens COVID- 19 , vindt nieuw Nitro Future of Work-rapport

• Rapport stelt vast dat printen en papier een enorme klap hebben gekregen, maar bedrijven zien verbeteringen in productiviteit en snellere doorlooptijden voor belangrijke workflows.
  • Ondernemingen schakelen over op permanente document- en workflowdigitalisering voor voortdurende tijd- en kostenbesparingen, aangezien Nitro meldt dat de vraag naar zijn producten aanzienlijk is gestegen.
  • Ondanks zakelijke voordelen blijkt uit gegevens een verschuiving in de balans tussen werk en privé en veranderingen in de typische 9 - 5 werkdag.

SAN FRANCISCO, CA - juli 21 2020 - Het wereldwijde documentproductiviteitsbedrijf Nitro Software (ASX: NTO) heeft de eerste aflevering van zijn Future of Work-rapport uitgebracht, waarin het toenemende belang wordt benadrukt van digitale hulpmiddelen bij het helpen van kenniswerkers in de 's werelds grootste industrieën blijven productief tijdens de wereldwijde pandemie, aangezien een groot deel van de wereld is overgestapt op werken op afstand. Verzekeringen, banken, bouw en onroerend goed behoren tot de sectoren die de grootste verschuiving hebben ondergaan van papieren naar digitale workflows als gevolg van COVID- 19 , volgens nieuwe gegevens in het rapport.

Nitro heeft een duidelijke toename gezien in de vraag naar zijn digitale workflowoplossingen, waaronder Nitro Sign, dat onlangs werd gelanceerd als een zelfstandige oplossing voor elektronische handtekeningen die gratis beschikbaar is in de rest van 2020 , om bedrijven wereldwijd te helpen naadloos over te stappen om externe werknemers te ondersteunen .

De oprichter en CEO van Nitro, Sam Chandler , zei dat de recente en toenemende stijging van het gebruik van het bedrijf grotendeels is veroorzaakt door de veranderende aard van het werk, waarvan hij denkt dat het een blijvend fenomeen is.

“Bedrijven en teams hebben snel de voordelen ingezien van het omarmen van digitale transformatie als gevolg van de pandemie, van kosten- en productiviteitsverbeteringen tot werknemerstevredenheid. Naarmate de trend zich voortzet, zijn we steeds meer geïnteresseerd in hoe dit 'nieuwe normaal' het werk breder zal beïnvloeden, met name rond welzijn, stress en tevredenheid voor werknemers."

Het Future of Work-rapport maakt gebruik van gegevens van Nitro Analytics, het business intelligence-aanbod binnen de Nitro Productivity Suite, om vier ( 4 ) opkomende trends te identificeren:

1. Afdrukken is enorm afgenomen
  2. Migratie naar digitale workflows is versneld
  3. Elektronische ondertekening en digitale samenwerking zijn versneld
  4. Het werk heeft zich buiten de normale kantooruren verspreid

Is dit het einde van het printen?

Sinds het begin van de pandemie-gedreven lockdowns, liet het rapport een daling van 42 procent zien in het printen in de VS. Volgens eerder onderzoek van Nitro voorafgaand aan de overgang naar werken op afstand vanwege COVID- 19 -beperkingen, ondertekende, keurde of verstuurde ongeveer de helft van de wereldwijde kenniswerkers papieren documenten, en 70 procent van deze respondenten drukte ook op papier en 60 procent scant papieren documenten als onderdeel van hun dagelijkse werkroutine.

Gerard Ding, hoofd Informatietechnologie ANZ bij JLL, zei dat digitale tools zoals Nitro essentieel zijn geweest om het bedrijf in deze periode productief te houden:

"Omdat veel van onze medewerkers thuis geen printers hebben, hebben we een duidelijke verschuiving gezien in termen van hun toegenomen gebruik van digitale tools - en elektronische handtekeningen in het bijzonder - om de bedrijfscontinuïteit te behouden en de efficiëntie te optimaliseren in deze nieuwe manier van werken."

Bedrijven omarmen digitale ondertekening en zien tijd- en kostenbesparingen

Het Nitro-onderzoek komt op het moment dat banken, de vastgoedsector en kernbedrijfsgroepen de overheid ertoe aanzetten om de COVID- 19 -noodveranderingen permanent door te voeren, waardoor belangrijke documenten, zoals hypotheekcontracten, elektronisch kunnen worden uitgevoerd zonder fysieke getuigen , waardoor de kosten en doorlooptijden voor zowel bedrijven als hun klanten worden verlaagd.

Dit sentiment wordt versterkt door Nitro's Future of Work-onderzoeksgegevens van februari tot april 2020 , waarin werd gemeld dat handtekeningen 43 procent sneller werden geretourneerd voor alle documenttypen, inclusief contracten, facturen en SOW's. Sinds de overgang is het aantal verzoeken om elektronische handtekeningen met 200 procent gestegen en is het gebruik van digitale annotatie- en samenwerkingsfuncties met 61 procent toegenomen.

Het Future of Work-rapport gaf ook aan dat, hoewel de werkuren over het algemeen niet zijn toegenomen, ze buiten de typische 9 - 5 beginnen te vallen. In 2019 viel ongeveer 10 procent van het werk buiten de werkuren, terwijl de laatste gegevens aangeven dat dit cijfer nu dichter bij 20 procent ligt.

Nitro blijft onderzoek doen op dit gebied en zal de bevindingen in de komende maanden in een tweede deel van het rapport publiceren.

Ga voor het volledige rapport naar www.gonitro.com/future-of-work-part- 1 .

Ga voor meer informatie naar www.gonitro.com

Over Nitro:

Nitro is een wereldwijd softwarebedrijf voor documentproductiviteit dat digitale transformatie stimuleert in organisaties over de hele wereld in meerdere sectoren. De kernoplossing van het bedrijf, de Nitro Productivity Suite, biedt klanten geïntegreerde tools voor PDF-productiviteit, eSignature en business intelligence (BI) via een horizontale, SaaS- en desktopgebaseerde softwaresuite. Nitro's softwareoplossing is zeer schaalbaar en bedient grote multinationale ondernemingen en overheidsinstanties, evenals kleine bedrijven en individuele gebruikers. Nitro heeft meer dan 2 miljoen verkochte licenties en meer dan 11 , 000 zakelijke klanten in 144 landen over de hele wereld, waaronder wereldwijde marktleiders in meerdere sectoren, meer dan 65 % van de 2019 Fortune 500 , en twee van de 2019 Fortune 10 . Nitro heeft zijn hoofdkantoor in San Francisco en kantoren in Dublin, Londen en Melbourne.

Voor mediavragen kunt u contact opnemen met:

Chloe Hamilton
chloe@launchlink.co
Felicia Coco
felicia@launchlink.co

Toekomst van werk

Het Nitro-productiviteitsrapport 2022

Ontdek hoe de pandemie de productiviteit, workflows en digitale initiatieven heeft veranderd, evenals de trends en technologieën die het werk in 2022 en daarbuiten vormgeven.