Over - Pers

Oprichter en CEO van Nitro uitgeroepen tot 'Beste Mid-Market Rising Star' bij de BRW GE Capital Momentum Awards

MELBOURNE 28 augustus 2014 - Nitro-oprichter en CEO Sam Chandler kwam gisteravond naar voren als de 2014 'Best Rising Star' bij de BRW GE Capital Momentum Awards, erkend voor het stimuleren van de groei en internationale expansie van Nitro, de In Australië opgericht bedrijf voor digitale documentproductiviteit en samenwerking.

Onder leiding van Chandler heeft Nitro zijn positie als een van de snelstgroeiende en grootste tech-startups uit Australië verstevigd. Chandler, een serie-ondernemer, begon zijn eerste bedrijf bij 16 toen hij nog op de middelbare school zat en zijn tweede bij 21 tijdens zijn studie aan RMIT. Na de lancering van Nitro in Melbourne in 2005 , is het bedrijf onder de visie en het leiderschap van Chandler uitgegroeid tot een wereldleider op het gebied van digitale documentproductiviteit en samenwerkingsoplossingen. Met meer dan 150 medewerkers en 500 , 000 klanten wereldwijd, worden Nitro's bekroonde desktop- en cloudgebaseerde digitale documentproducten nu elke maand door miljoenen mensen in bijna 200 landen gebruikt.

De 2014 Rising Star-prijs draagt dit jaar bij aan een reeks onderscheidingen voor Nitro, waarbij Chandler vorige maand de hoogste prijs won bij de Ernst & Young Entrepreneur of the Year Southern Region Awards in de opkomende categorie. Nitro claimde onlangs ook de # 2 plaats in de JobAdvisor-lijst van de coolste technische bedrijven van Australië, waarmee het de concurrentie versloeg van een pool van meer dan 300 bedrijven.

"Toen we Nitro oprichtten, wisten we dat de markt voor documentproductiviteit en samenwerking een enorm potentieel had", zegt Chandler. “We zijn slechts een klein deel van onze reis naar het opbouwen van een echt groot bedrijf, maar het is fantastisch om te zien dat het harde werk van al onze Nitronauten wordt erkend in deze prijs.

"Verschijnen in een categorie 'Rising Star' suggereert dat je het redelijk goed doet, maar ook dat er nog veel meer potentie is om uit te spelen - en dat is precies hoe we denken over waar Nitro nu is."

Naast de uitbreiding van het bestaande hoofdkantoor en de kantoren in San Francisco in Melbourne, Dublin en Nitra, Slowakije, heeft Nitro onlangs een kantoor geopend in St. Petersburg, Rusland om het engineeringteam verder te versterken en uit te breiden en het komende jaar is er meer wereldwijde expansie gepland. Het bedrijf neemt wereldwijd mensen aan, en over alle afdelingen heen.

Info over Nitro

Nitro verandert de manier waarop de wereld met documenten werkt. Van de desktop tot de cloud, Nitro maakt het gemakkelijk om online of offline te creëren, te bewerken, te delen, te ondertekenen en samen te werken. Het doel: bedrijven productiever maken.

Meer dan 500 , 000 bedrijven runnen Nitro, waaronder meer dan 50 % van de Fortune 500 . Nitro is de favoriete PDF-softwarepartner van Lenovo, en onze bekroonde producten, waaronder Nitro Pro en Nitro Cloud, worden elke maand door miljoenen mensen over de hele wereld gebruikt.

Het in Australië opgerichte Nitro heeft zijn hoofdkantoor in het centrum van San Francisco en kantoren in Melbourne, Australië; Dublin, Ierland; en Nitra, Slowakije. Nitro, een van de snelstgroeiende particuliere bedrijven ter wereld, is ook meervoudig winnaar van de Inc. 500 / 5000 , BRW Fast 100 , Deloitte Technology Fast 50 en Software 500 -prijs.

Meer info: www.gonitro.com/about .

Over de BRW GE Capital Momentum Awards

De BRW GE Capital Momentum Awards zijn de enige onderscheidingen in Australië voor topbedrijven in het middensegment. De Mid-Market is een cruciaal en onder-erkend onderdeel van de Australische economie, en de prijzen zijn een eerbetoon aan zijn succesverhalen en leiders.

Toekomst van werk

Het Nitro-productiviteitsrapport 2022

Ontdek hoe de pandemie de productiviteit, workflows en digitale initiatieven heeft veranderd, evenals de trends en technologieën die het werk in 2022 en daarbuiten vormgeven.