Persberichten

Nitro zet expansie in Europa voort; Bereikt 500 , 000 e klantmijlpaal nu AIB zich aanmeldt in Ierland

DUBLIN – 24 februari 2015 – Nitro, een toonaangevende leverancier van documentproductiviteit en workflowoplossingen, heeft vandaag aangekondigd dat het 500 , 000 klanten wereldwijd heeft bereikt als een van de grootste commerciële en retailbanken van Ierland, Allied Irish Bank (AIB), heeft zich aangemeld om Nitro uit te rollen naar meer dan 1 , 000 werknemers. Nitro heeft meer dan 50 % groei doorgemaakt in Europa sinds de aankondiging van de opening van zijn kantoor in Dublin op de 2013 Web Summit.

Nitro, opgericht in Australië en met een wereldwijd hoofdkantoor in San Francisco, vereenvoudigt de manier waarop mensen digitale documenten maken, bewerken, ondertekenen en delen. Nitro Pro, bekend om zijn bekroonde Adobe® Acrobat®-vervanger, de vertrouwde PDF-oplossing voor meer dan 50% van de Fortune 500 en de standaard PDF-softwarevoorraad voor pc-gigant Lenovo®, heeft onlangs ook Nitro Cloud onthuld, een nieuwe dienst die bedrijven krachtige flexibiliteit biedt bij het delen, ondertekenen en samenwerken met documenten en die Nitro's inzet voor het papierloze kantoor, documentproductiviteit en workflow-efficiëntie onderstreept. Vandaag de dag gebruiken meer dan 500,000 bedrijven Nitro en worden de producten elke maand door miljoenen mensen over de hele wereld gebruikt.

Nitro heeft in januari vorig jaar officieel zijn EMEA-hoofdkantoor in Dublin opgericht met plannen om in de eerste twee jaar dat het actief is 50 werknemers aan te nemen. Sindsdien zijn de groeiverwachtingen verdubbeld met plannen om tegen het einde van 2016 uit te breiden tot meer dan 100 medewerkers. Na een financieringsronde van $ 15 miljoen van Battery Ventures afgelopen november, zijn er nu ook plannen om tegen het einde van dit jaar een EMEA-datacenter in Ierland te openen. Met al 40 medewerkers en een nieuw groter kantoor in Dublin bij One Grand Parade, is de groei in EMEA de afgelopen 12 maanden sneller geweest dan in elke andere regio waarin Nitro actief is.

"We zijn verheugd om AIB aan boord te verwelkomen als onze 500 , 000 e klant en om zo'n belangrijke mijlpaal voor het bedrijf en ons team te bereiken", aldus Sam Chandler, oprichter en CEO van Nitro. “In de afgelopen 18 maanden hebben we onze groei in EMEA verdubbeld en het is geweldig om te zien wat ons team van wereldklasse in Dublin bereikt door klanten zoals AIB te helpen contracten sneller te sluiten, efficiënter samen te werken en hun document te moderniseren. processen, geld besparen en het allemaal eleganter en veiliger doen dan de oude manieren van papier en e-mail.”

Enda Quain, Head of Technology Integration and Assurance bij AIB, zei: “We zijn begonnen met het gebruik van Nitro binnen onze organisatie en zijn verbluft door hoeveel sneller, functioneler en kosteneffectiever het is in vergelijking met wat we eerder gebruikten. Zakelijk gezien was deze stap een no-brainer, want Nitro is twee keer zo snel tegen een fractie van de kosten, met een besparing van meer dan honderdduizend euro.”

John O' Keeffe, Nitro's VP, EMEA voegde toe: “We zijn verheugd om AIB aan boord te hebben als onze 500 , 000 de klant. Het team dat we hier in Dublin aan het bouwen zijn, heeft fantastisch werk geleverd door de groei van het bedrijf te ondersteunen en de toekomst hier ziet er heel rooskleurig uit. We zijn echt onder de indruk van het kaliber van talent dat we hebben aangenomen en verwachten dat dit zo zal blijven als we de werving voor een reeks functies uitbreiden, waaronder meertalige verkoop-, accountbeheer-, klantenservice-, marketing- en operationele medewerkers, evenals engineering en productrollen.”

Info over Nitro

Het in Australië opgerichte Nitro heeft zijn hoofdkantoor in het centrum van San Francisco en kantoren in Melbourne, Australië; Dublin, Ierland; Nitra, Slowakije; Sint-Petersburg, Rusland. Nitro, een van de snelstgroeiende particuliere bedrijven ter wereld, is ook meervoudig winnaar van de Inc. 500 / 5000 , BRW Fast 100 , Deloitte Technology Fast 50 en Software 500 -prijs.
Meer info: www.gonitro.com.