Persberichten

Nitro neemt doxIQ over om expertise op het gebied van documentanalyse te vergroten

Oktober 22 2015 — Nitro , het documentproductiviteitsbedrijf, heeft aangekondigd dat het doxIQ heeft overgenomen, waarmee Nitro's documentanalysetechnologie wordt verbeterd nu het bedrijf begint over te gaan van 10 jaar als de nr. 1 vervanging voor Adobe Acrobat naar een cloudgebaseerde aanbieder van Smart Document-services.

"Documentproductiviteit is veel meer dan alleen het maken, bewerken, converteren en ondertekenen van PDF-documenten", zegt Nitro-oprichter en CEO Sam Chandler. "Analytics en inzichten zijn essentieel om de waarde te ontketenen die tegenwoordig in zakelijke documenten ligt besloten."

doxIQ is vorig jaar gestart in Palo Alto, CA. De technologie van het bedrijf, afgestudeerd aan de StartX-accelerator van Stanford, is een populair hulpmiddel geworden voor het omzetten van marketingdocumenten in intelligente webactiva die de conversieratio's verhogen, gedragsgegevens verzamelen en weergavewaarschuwingen verzenden. Het bedrijf won de startup-competitie in een vroeg stadium op GrowthBeat 2014 , de technische marketingconferentie van VentureBeat.

"We zagen een enorm gat in de markt voor analyse van zakelijke documenten, vergelijkbaar met wat Google biedt voor webverkeer", zegt Michael Feng, medeoprichter en Chief Executive Officer van doxIQ. "Door deel uit te maken van Nitro kunnen we onze gedeelde visie vervullen om machine-intelligentie te gebruiken om het werken met documenten aangenamer en productiever te maken."

Omdat het de technologie van doxIQ integreert, zal Nitro doxIQ-klanten overzetten naar zijn product voor het delen van documenten en e-handtekeningen, Nitro Cloud. Feng zal het productmanagementteam van Nitro leiden. Max Cantor, mede-oprichter en Chief Technology Officer van doxIQ, zal het onderzoeks- en ontwikkelingsteam van Nitro leiden. De voorwaarden van de overname zijn niet bekendgemaakt.

Chandler heeft Nitro opgericht in 2005 in Melbourne, Australië om de pdf-markt te ontwrichten. Het bedrijf vestigde zich snel als het nr. 1 -alternatief voor Acrobat voor het maken, bewerken en converteren van PDF-documenten, en heeft de afgelopen jaren een gelijkaardige opmars gemaakt in de markt voor elektronische handtekeningen.

Tegenwoordig helpen Nitro's 200 -medewerkers meer dan 500 , 000 bedrijven in 200 landen – waaronder meer dan de helft van de Fortune 500 – om de documentproductiviteit te verbeteren en genereren ze jaarlijks tientallen miljoenen inkomsten.

"Het probleem is dat PDF in veel organisaties een plek is geworden waar documenten doodgaan", zegt Chandler. intelligenter. IDC schat dat documentuitdagingen bedrijven van ongeveer een vijfde van hun totale productiviteit beroven. We zijn op een missie om dat te veranderen, en documentanalyse staat centraal in onze strategie."

Om de manier waarop de wereld met documenten werkt te transformeren, sloot Nitro 15 miljoen af met het toonaangevende Amerikaanse durfkapitaalbedrijf Battery Ventures, waardoor de totale durfkapitaalfinanciering op $ 21 . 6 miljoen.

Tegenwoordig richt Nitro zich op het slimmer maken van documenten met analyses die inzicht bieden, zoals hoe lang iemand naar bepaalde elementen kijkt, waar ze zich het langst op focussen en waar ze uitstappen.

Info over Nitro

Nitro is een documentproductiviteitsbedrijf. We maken het voor zakelijke teams eenvoudig om overal en op elk apparaat documenten te converteren, delen, ondertekenen en analyseren. Nitro, opgericht in 2005 in Melbourne, Australië om de pdf-markt te ontwrichten, wordt gebruikt door meer dan 550 , 000 bedrijven, waaronder meer dan de helft van de Fortune 500 . Het hoofdkantoor van Nitro bevindt zich in San Francisco, met kantoren over de hele wereld. Haal meer uit uw documenten en maak uw werk productiever op gonitro.com.

Meer info: www.gonitro.com/about

Elektronische handtekeningen
Een leider in e-handtekeningen
Nitro Sign erkend als leider in het 2022 GigaOm Radar Report for eSignatures. Lees meer over GigaOm's evaluatie en analyse van de beste eSignature-leveranciers in de categorie.