Nitro neemt doxIQ over om expertise in documentanalyse te vergroten

Oktober 22 2015 — Nitro , het documentproductiviteitsbedrijf, heeft aangekondigd dat het doxIQ heeft overgenomen, waarmee Nitro's technologie voor documentanalyse wordt verbeterd nu het bedrijf begint over te gaan van 10 jaar als de nr. 1 vervanging voor Adobe Acrobat naar een cloudgebaseerde aanbieder van Smart Document-services.

"Bij documentproductiviteit komt veel meer kijken dan alleen het maken, bewerken, converteren en ondertekenen van PDF-documenten", aldus Nitro-oprichter en CEO Sam Chandler. "Analytics en inzichten zijn essentieel om de waarde te ontsluiten die tegenwoordig in bedrijfsdocumenten ligt opgesloten."

doxIQ is vorig jaar gestart in Palo Alto, CA. De technologie van het bedrijf, dat is afgestudeerd aan de StartX-accelerator van Stanford, is een populair hulpmiddel geworden voor het omzetten van marketingdocumenten in intelligente webactiva die de conversie verhogen, gedragsgegevens verzamelen en view alerts versturen. Het bedrijf won de wedstrijd voor startende ondernemingen op GrowthBeat 2014, VentureBeat's marketing tech conferentie.

"Wij zagen een groot gat in de markt voor analyses van zakelijke documenten, vergelijkbaar met wat Google biedt voor webverkeer", aldus Michael Feng, medeoprichter en Chief Executive Officer van doxIQ. "Door deel uit te maken van Nitro kunnen we onze gezamenlijke visie op het gebruik van machine-intelligentie om het werken met documenten aangenamer en productiever te maken, waarmaken."

Terwijl de technologie van doxIQ wordt geïntegreerd, zal Nitro de klanten van doxIQ overzetten naar het product Nitro Cloud voor het delen van documenten en e-handtekeningen. Feng zal het team voor productbeheer van Nitro leiden. Max Cantor, medeoprichter en Chief Technology Officer van doxIQ, zal het onderzoeks- en ontwikkelingsteam van Nitro leiden. De voorwaarden van de overname werden niet bekendgemaakt.

Chandler richtte Nitro in 2005 in Melbourne, Australië op om de PDF-markt te ontwrichten. Het bedrijf vestigde zich al snel als het nummer 1 alternatief voor Acrobat voor het maken, bewerken en converteren van PDF-documenten, en heeft de afgelopen jaren een vergelijkbare opmars gemaakt op de markt voor elektronische handtekeningen.

Vandaag de dag helpen Nitro's 200 medewerkers meer dan 500,000 bedrijven in 200 landen - waaronder meer dan de helft van de Fortune 500 - om de productiviteit van documenten te verbeteren en genereert tientallen miljoenen aan jaarlijkse inkomsten.

"Het probleem is dat PDF in veel organisaties een plaats is geworden waar documenten gaan sterven," aldus Chandler. "De productiviteit en workflow van documenten is in de moderne onderneming volledig gebroken. We moeten het opnieuw uitvinden zodat het werken met bedrijfsdocumenten minder pijnlijk en intelligenter wordt. IDC schat dat documentuitdagingen bedrijven van ongeveer een vijfde van hun totale productiviteit beroven. Wij zijn op een missie om dat te veranderen, en documentanalyse staat centraal in onze strategie."

Om de manier waarop de wereld met documenten werkt te transformeren, sloot Nitro afgelopen november een financieringsronde van $15 miljoen af met de toonaangevende Amerikaanse durfkapitaalonderneming Battery Ventures, waarmee de totale durfkapitaalfinanciering op $21.6 miljoen komt.

Vandaag de dag richt Nitro zich op het slimmer maken van documenten met analyses die inzichten verschaffen, zoals hoe lang iemand naar bepaalde elementen kijkt, waar hij zich het langst op concentreert en waar hij afhaakt.

Over Nitro

Nitro is een bedrijf voor documentproductiviteit. Wij maken het voor bedrijfsteams eenvoudig om documenten overal en op elk apparaat te converteren, te delen, te ondertekenen en te analyseren. Opgericht in 2005 in Melbourne, Australië om de pdf-markt te verstoren, wordt Nitro gebruikt door meer dan 550 , 000 bedrijven, waaronder meer dan de helft van de Fortune 500 . Het hoofdkantoor van Nitro bevindt zich in San Francisco, met kantoren over de hele wereld. Haal meer uit uw documenten en maak het werk productiever op gonitro.com.

Meer info: www.gonitro.com/about