Persberichten

Nitro zet uitbreiding in Europa voort; benoemt Salesforce.com-veteraan John O'Keeffe tot VP EMEA

Uitbreidingsplannen aangewakkerd door snel groeiend klantenbestand in Europa

SAN FRANCISCO—Februari 10 , 2014 — Nitro , een toonaangevende leverancier van documentproductiviteit en workflowoplossingen, heeft vandaag de benoeming aangekondigd van een nieuwe VP, EMEA, John O'Keeffe, die de Europese expansie zal leiden vanuit het onlangs opgerichte bedrijf. EMEA-hoofdkantoor in Dublin. O'Keeffe komt naar Nitro van Salesforce.com , waar hij meer dan 12 jaar in verschillende senior verkoopfuncties heeft gewerkt, meest recentelijk als VP, SMB Sales voor Europa.

Nitro, opgericht in Australië en met een wereldwijd hoofdkantoor in San Francisco, vereenvoudigt de manier waarop mensen digitale documenten maken, bewerken, ondertekenen en delen. Nitro Pro, bekend om zijn bekroonde Adobe® Acrobat®-vervanger, de vertrouwde PDF-oplossing voor meer dan 50% van de Fortune 500 en de standaard PDF-softwarevoorraad voor pc-gigant Lenovo®, heeft het bedrijf onlangs ook Nitro Cloud onthuld, een nieuwe dienst die bedrijven krachtige flexibiliteit biedt bij het delen, ondertekenen en samenwerken met documenten en die Nitro's inzet voor het papierloze kantoor, documentproductiviteit en workflow-efficiëntie onderstreept.

"We zijn verheugd dat er iemand van John's kaliber aan boord is gekomen om toezicht te houden op ons bedrijf in EMEA", zegt Sam Chandler, oprichter en CEO van Nitro. "Met meer dan tien jaar direct relevante ervaring tijdens zijn ambtstermijn bij Salesforce, is John een natuurlijke leider met diepgaande kennis van en ervaring in de verkoop van technologie in alle markten in Europa. We zijn al begonnen met het uitbouwen van een team van wereldklasse in Dublin onder leiding van John en zijn verheugd dat hij zich bij de Nitro-familie voegt."

O' Keeffe voegde toe: "Ik ben erg verheugd om als een van de eerste medewerkers van ons hoofdkantoor in Dublin deel uit te maken van de Nitro-crew en het team hier te leiden terwijl we uitbreiden in de EMEA-regio. Afkomstig van Salesforce.com waar ik de 9 e werknemer in Europa, en een deel van dat enorme succesverhaal hier in het afgelopen decennium, ik kijk er echt naar uit om dat met Nitro te repliceren en een gloednieuw succesverhaal te creëren. Er is een enorme kans voor ons om beter onze bestaande klanten, zoals Nestlé, Continental AG en het Europees Parlement, te bedienen en nieuwe bedrijven van elke omvang aan te trekken die misschien nog niet van ons hebben gehoord. Met het nieuwe EMEA-hoofdkantoor zijn we nu in een positie om echt gelokaliseerde verkoop en ondersteuning voor veel van onze Europese accounts die voorheen gewoon niet beschikbaar waren, en toont verder onze voortdurende toewijding aan klantensucces, zowel hier als over de hele wereld."

Het nieuwe zakencentrum in Dublin zal de komende jaren meer dan 100 banen creëren en zal van cruciaal belang zijn bij het behouden en uitbreiden van het momentum dat Nitro al in Europa heeft gevestigd. Het bedrijf is op zoek naar verschillende functies, waaronder meertalige medewerkers voor verkoop, accountbeheer, klantenservice en operations, die allemaal gerichte ondersteuning zullen bieden aan Nitro-klanten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Extra engineering-, product- en marketingfuncties en extra regionale kantoren zijn gepland voor later dit jaar en in 2015 .

Info over Nitro

Nitro verandert de manier waarop de wereld met documenten werkt. Van de desktop tot de cloud, Nitro maakt het gemakkelijk om online of offline te creëren, te bewerken, te delen, te ondertekenen en samen te werken. Het doel: bedrijven productiever maken.

Meer dan 500,000 bedrijven gebruiken Nitro, waaronder meer dan 50% van de Fortune 500. Nitro is de favoriete PDF-softwarepartner van Lenovo en onze bekroonde producten, waaronder Nitro Pro en Nitro Cloud, worden maandelijks door miljoenen mensen over de hele wereld gebruikt.

Het in Australië opgerichte Nitro heeft zijn hoofdkantoor in het centrum van San Francisco en kantoren in Melbourne, Australië; Dublin, Ierland; en Nitra, Slowakije. Nitro, een van de snelstgroeiende particuliere bedrijven ter wereld, is ook meervoudig winnaar van de Inc. 500 / 5000 , BRW Fast 100 , Deloitte Technology Fast 50 en Software 500 -prijs. Meer info: www.gonitro.com/about